Tényleg olyan sokat netezünk?

A Google ismét megbízta a kutatások készítésével foglalkozó IIBR vállalatot, hogy vizsgálja meg hazánkban a 15 évnél idősebbek internetezéssel kapcsolatos szokásokat.

Az első százalékos szám a 62, mely az internet penetrációra vonatkozik, vagyis Magyarország lakosságának 62%-a szokott felcsatlakozni a világhálóra. És mikor és hogyan is szoktak szörfözni az interneten?

A megkérdezettek közel kétharmada nem csak laptopon és asztali számítógépen használja az internetet információgyűjtésre, hanem mobiltelefonon és okostelefonon is csatlakoznak a világhálóra.

Igen sokan töltenek le filmeket és sorozatokat a netről és a megkérdezettek 52%-a zenét is hallgat általa. Ami érdekes, hogy egyre többen próbálják ki a videó telefonálást is, valamint a sokak által jól ismert youtube oldal is évről évre ismertebb a felhasználók körében. A válaszolók háromnegyede rendszeresen néz rajta videókat és minden tizenkettedik megkérdezett készítés is videókat, amiket fel is tölt, közzé is tesz a youtube oldalán.

A Google által támogatott kutatás folyamán kiderült, hogy az emberek nagy többsége tájékozódásra és útvonaltervezésre is használja a netet, és a Google saját oldalát, a Google Maps-t alkalmazzák ezen célokból.

Emellett a másik, inkább hölgyek által keresett netes oldalak célja a receptek közzé tétele, és ezt a kutatás is alátámasztotta, hiszen a megkérdezett hölgyek fele szokott új ötleteket, konyhatippeket ellesni más szakácsok és háziasszonyok otthonából.

Az internet felhasználók 38%-a szokott tanulmányaikhoz és munkájukhoz fordítási munkákat is elvégezni a Google oldalain.

Ami érdekes, hogy sokan az internetezést már pótcselekvésként használják, vagyis utazás, vezetés, bevásárlás vagy éppen televíziózás közben is neteznek. Vissza a cikk listához