Reklámozás módja és stratégiája

Ha megalapítottuk cégünket és elkezdtük a gyártást, termékek értékesítését, illetve a szolgáltatásaink nyújtást, ne gondoljuk, hogy a lényegen már túl vagyunk.

Attól még, hogy jó minőséget nyújtunk vásárlóink számára és tudjuk, kik is tartoznak a célcsoportunkba, nagyon fontos azt is eldönteni, hogy mi módon szeretnénk hírt adni tevékenységünkről. Hiszen kicsit sem mindegy, hogy milyen módon és marketing csatornákon keresztül szeretnénk információt nyújtani. Nagyon fontos, hogy semmiképpen sem magunkat, mint vállalati szereplőt vegyük alapul, hanem igyekezzünk minél inkább a vevőink fejével gondolkodni. Tudjunk meg minél többet vásárlóink gondolkodásáról és szokásairól, hogy minél jobban bele tudjuk élni magunkat az ő helyzetükbe és eszerint alakítsuk a marketing és reklám stratégiát.

Lényeges szempont az is, hogy mi úton-módon tudjuk leginkább elérni célközönségünket, mi az a kommunikációs csatorna, ahol a legrövidebb időn belül célt érünk és információval tudunk szolgálni, figyelmet tudunk felkelteni. Ha tudjuk, hogy valamilyen specifikus termék gyártásával és értékesítésével foglalkozunk, ne egy olyan kommunikációs csatornát célozzunk meg, ahol az ország lakosságának nagy részéhez tudunk szólni. Fókuszálni kell arra a rétegre, ahol csak a mi vásárlói rétegünk mozog, gyűjt be információt, tájékozódik az újdonságokról és akciókról.

A marketing tevékenységnél fontos még, hogy semmit se adjunk fel olyan hamar. Vagyis bármilyen reklám stratégiát is kezdünk el, azt tudatosan vigyük  végig még akkor is, ha kezdetben nem olyan a visszajelzés, amire vágynánk. Viszont az is igaz, ha valaminek meghagytuk a kellő időt a kibontakozásra és a várt eredmény mégsem nem jön, akkor érdemes módosítani a terven, felülírni a régi reklám stratégiai lépéseket. Fontos a következetesség és a folyamatos kontroll, hiszen egy folyamatot nem csak elkezdeni kell, hanem folyamatosan monitoringozni kell, szükség szerint alakítani a módszereken és kivárni, hogy beérjen az eredmény.

Vissza a cikk listához