Mi várható ebben az évben?

Új kutatás látott napvilágot, mely kétezer hazai kis és középvállalkozások tavalyi marketing szokását, illetve az idei évi terveket öleli fel és boncolgatja. Ez a KKV Marketing Felmérés 2015.

A megkérdezések során arra derült fény, hogy a vállalatok többsége, pontosabban 41%-a kis mértékű profitnövekedést tapasztalt 2015-ben és a megkérdezettek igen kis hányada a vártnál jobban zárta a tavalyi évet. Minek köszönhető a siker és a növekedés?

Nagy valószínűséggel annak, hogy a legtöbb vállalat felméri a marketing és ezen belül az internet marketing jelentőségét és vásárlás ösztönző erejét, valamint olyan módszereket és eszközöket alkalmaz a mindennapi tevékenysége során, mely segíti az értékesítést. Ezzel szemben még mindig sok vállalatvezető gondolja úgy, hogy a marketing tevékenységek végzése az ő feladata, ami a megfelelő szaktudás hiánya miatt csökkenti a befektetett munka sikerét. Bár az is igaz, hogy míg hét évvel ezelőtt a vezetők majdnem 80%-a foglalkozott marketinggel, addig a tavalyi évben már csak 60%-a tett így. Vagyis, egyre többen döbbennek rá, hogy a marketing is egy olyan szakterület, melynek végzése megfelelő tudást és tapasztalatot igényel, ha valóban hatékonyak szeretnénk lenni. Ezáltal egyre nő azok száma, akik vállalatukhoz a szükséges szakképesítéssel rendelkező munkatársakat keresnek.

Ezzel ellentétben, a megkérdezettek 92%-a még mindig nem költ havi szinten eleget a megfelelő internet marketing eszközök és módszerek használatára, mindösszesen a havi bevételek 5%-át áldozzák marketing tevékenységre. A felmérésből mindazonáltal az is kiderült, hogy a 2016-os évet sokan arra szánják, hogy sok egyéb terület mellett a marketing szaktudást is fejlesszék, ezzel a marketing tevékenység végzése a leghatékonyabbá váljon, és a megfelelő minőségű reklámok elkészítésével pedig maximalizálják az értékesítést. Vagyis idén nagy szerephez jut a továbbképzés és fejlesztés, amire egyfajta befektetésként gondolnak a vállalat vezetői. Vissza a cikk listához