Mi mindenre használják manapság az emberek mobiljaikat?

Napjainkban a mobil már nem csak egy hordozható telefon, amit a könnyebb elérhetőség céljából vásárol meg valaki, hanem ennél sokkal többről van szó.Egy 2013-ban végzett kutatás szerint a telefonok egyre gyarapodó funkciójának hála, használóik többsége sokkal több mindenre használja mobilját, mint hogy valakit felhívjon vagy sms-t küldjön rajta. A 2013-as adatok szerint a mobiltelefonnal rendelkezők nagy hányadának már okos telefon van a tulajdonukban, ami azt jelenti, hogy a teljesen általános funkciók között megtalálható a keresők használata, vagyis az internetezés, a chat-es beszélgetések folytatása, a zenehallgatás és a letölthető játékok alkalmazása. Tagadhatatlanul a mindennapi életünk részét képezik a telefonok, az emberek többsége otthonát sem hagyja el nélkülük. Az okos telefonok használata, számos hasznos funkciójuknak hála, a napi tevékenységeink közé épült be és nem csak arra a néhány percre veszik elő az emberek, amíg valaminek utána néznek, hanem jelentős időtöltési szokássá vált alkalmazásuk. De mikor is vesszük elő telefonunkat?Az okos telefon tulajdonosok több, mint 90%-a használja készülékét otthon, valamivel kevesebben séta közben és még kicsivel kevesebben a munkahelyükön. Ez után következik a tömegközlekedési eszközökön telefonálók aránya, miszerint a tulajdonosok 59%-a mobilozik utazás közben, majd pedig 40% azok aránya, akik boltokban és kávézókban nyomogatják telefonjukat. Ez után következik az étteremben és az orvosi rendelőben való telefonhasználat, ami lerövidíti az unalmas várakozási időt.  Végezetül pedig, az okos telefonosok mindösszesen 16-26%-a használja mobilját valamilyen társadalmi esemény alkalmával, illetve a repülőtéren várakozás, nézelődés közben.Mit tudnak a vállalatok nyerni az okos telefonok folytonos használatából?Például azok a cégek, akiknél a telefonok fontos szerepet töltenek be tevékenységüket tekintve, erőfeszítéseket tehetnek annak érdekében, hogy a telefonjukat állandóan használó emberek figyelmét felkeltsék és kapcsolatba lépjenek velük a könnyű elérhetőségük következtében. Arról nem is beszélve, hogy újfajta reklámozási technikákat alkalmazhatnak annak érdekében, hogy mobiljukon érjék el a fogyasztókat. Hiszen a többi médium figyelemmel kísérésének aránya jelentősen lecsökkent az utóbbi években és logikus módon, akik már nem néznek olyan gyakran televíziót vagy leszoktak a rádió hallgatásáról, azok az információk beszerzéséért a telefonjuk segítségét veszik igénybe. Annak következtében pedig, hogy a mobiltelefonok fokozottan vannak használva, a vásárlási szokások is megváltoztak, vagyis egyre többen veszik fel a kapcsolatot a vállalatokkal telefonon és interneten keresztül, valamint egyre gyarapszik az internetes vásárlások száma is. Kimutatások szerint a mobiltulajdonosok 75%-a nézett már utána egy-egy terméknek illetve szolgáltatásnak, és 25%-uk hajtott végre vásárlást telefonjukon. Éppen ezért lenne fontos a keresők első néhány találatában benne lennie a cég weboldalának, hogy telefonos szörfözéskor könnyen rátaláljanak a vállalatra és tevékenységére.Tehát, íme néhány ötlet és példa arra, hogy hasznos jobban odafigyelni az okos telefonok használóira és a marketing tevékenység bővítése sem lenne hátrányos a vállalatok számára. Vissza a cikk listához