Kulcsfontosságú a siker eléréséhez

Mit is kell tudni az internetes hirdetések írásáról és olvasásáról?Első sorban azt, hogy bárki is üljön a számítógép képernyője előtt, aki a reggeli kávé társaságában vagy épp munkaidő közben időt szán egy kis információszerzésre a net segítségével, hatékonynak kell lenni. Miért is írom ezt? Azért, mert percenkén több ezer új információ, blog, cikk és hír jelenik meg az interneten, amik átböngészésére, átolvasására nincs elég ideje senkinek. Éppen ezért csakis a figyelemfelkeltő, érdekes irományok jöhetnek szóba, amik az érdeklődés felkeltésével fogják meg és ragadják magukhoz az olvasót. Ennek hiányában az olvasó tekintete gyorsan tovább siklik a következő írásra, attól függetlenül, hogy maga a blog vagy cikk éppen számára érdekes információkkal van –e tele. Ha néhány másodperc alatt nem kelti fel az érdeklődését a hirdetés, akkor az már „veszett fejsze nyele”. Mindebből azt lehet levonni, hogy a hír, blog vagy hirdetés címe, illetve ne legyen túl hosszú és az első néhány sora legyen megkapó, érdekes és figyelemfelkeltő, térjen el a tömeges irományoktól, legyen egyedi. No, de hogy érjük el, hogy kellő képpen figyelemfelkeltővé váljon cikkünk címe? Kutatások szerint a legjobb stratégia, ha a címmel és az első egy- két mondattal megszólítjuk az olvasót, vagyis érzékeltetni kell vele, hogy ez a cikk épp neki szól és sokat tanulhat, okulhat belőle, ha szán néhány percet az elolvasására. Persze tartózkodni kell a túlzásoktól és a szélsőségektől, hiszen csakis valós információ átadása lehetséges, tehát nem lehet hazugságokkal „tömni az olvasó fejét” és olyat ígérni a hirdetésben, ami sosem valósulhat meg. Emellett fontos tudni, hogy célközönségünket, potenciális vásárlóinkat mi érdekli pontosan, hiszen ennek az ígéretével lehet leginkább felkelteni érdeklődésüket és motiválni őket az egész szöveg elolvasására. Sőt, a humort sokan sokra tartják, vagyis ha a címben utalunk a cikk tartalmára és mindezt humor eszközével tesszük érdekesség, igen valószínű, hogy már meg is nyertük az olvasót.Az is jó megoldásként szolgál, ha a címben egy kérdést teszünk fel, mert ez is elég ritka módszer ahhoz, hogy érdeklődést váltson ki az olvasóból, illetve sokakban él a kíváncsiság és a konzekvencia iránti érdeklődésből adódóan el fogják olvasni az egész cikket. Ezért célszerű a milyen, hogyan és miért szavakat használni a hirdetés vagy blog címében, és egy angol kutatás szerint nyerő lehet a számok feltűntetése is a címekben. Tehát, ha elég leleményesek és kreatívak vagyunk, meg tudjuk ragadni az olvasó figyelmét egy másodperc tört része alatt, és biztosak lehetünk abban, hogy olvasottságunkat sikeresen növekedni fog. Vissza a cikk listához