Internetes kereskedelem fellendülése

Annak köszönhetően, hogy az internet világszerte vezető pozícióba került a médiumok listáján, egyre többen szokták meg és kezdik megszeretni az általa nyújtott lehetőségeket.

Régen, akár csak 10-15 évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy anélkül vásároljunk bármit is, hogy azt megnéznénk, megfognánk és felpróbálnánk. Manapság viszont mi sem természetesebb, mint hogy az internet segítségével olyan dolgokat vásároljunk, legyen az élelmiszer, technikai eszköz, sportfelszerelés vagy ruhanemű, hogy előzőleg körbe nem tapogattuk volna. Vagyis az e-kereskedelemnek hívott jelenség egyre inkább megszokottá válik és időtakarékosságának hála, már nem csak egy bizonyos réteg foglalkozik vele, hanem kortól, nemtől és foglalkozástól függetlenül, mindenki igénybe veszi az általa nyújtott lehetőségeket.

Egyre több vállalat biztosít vásárlói számára olyan felületet weboldalán, ahol vásárlást indíthat, és csomagkiszállítás segítségével juthat hozzá a hőn áhított termékekhez. Vállalatok ezrei hoznak létre webshopokat és bocsátják áruikat az internet piacára és minderre a kereslet is meg van világszerte. És ami még érdekes, hogy nem csak számítógépről szeretnek vásárolni az emberek, hanem telefonjaikon levő net segítségével is, mely által utazás közben is kielégíthetik termékeik iránti igényüket. A leggyakrabban gazdát cserélő termékek közé különféle műszaki cikkek, kozmetikai termékek, játékok és különféle háztartási eszközök tartoznak, de nem ritka, hogy valaki szolgáltatásokat vásárolnak út közben.

Mindez pedig a marketingnek köszönhető, hiszen megfelelő reklámtevékenység végzése nélkül a vásárlók nagy része nem jut elég információhoz a vásárlási lehetőségeket tekintve. Éppen ezért, a vállalatok jelentős része, az utóbbi években nagy befektetéseket végeztek a marketingtevékenységek végzésére, hogy kellő képpen tájékoztassák a potenciális vásárlókat a kínált lehetőségekről és újdonságokról. A marketingtevékenység részét képezik a hirdetések és reklámok, úgy kültéri, mint beltéri eszközök segítségével, illetve az internet marketing végzése is igen fontos egy vállalat életében. Az e-kereskedelmet népszerűsítik még a közösségi média nyújtotta lehetőségek, mely első sorban csak tájékoztat és a vállalatról való pozitív kép kialakulását segíti. Az elmúlt évekhez képest egyre kevesebben esküsznek a banneres hirdetések megjelenésére, inkább a közösségi médiára és a Google által kínált hirdetési lehetőségekre helyeződik a hangsúly.

De bárki, bármit is tart hatékonynak a számos megoldás közül, az biztos, hogy az internetes vásárlások száma egyre csak nő, és bizalommal fordulnak a vállalatok webshopján történő értékesítés felé. Vissza a cikk listához