Induló vállalkozások első lépései

Mikre kell odafigyelnie egy most induló kis, illetve középvállalkozásnak, vagy épp egyéni vállalkozónak? Mik azok a marketing és egyéb tényezők és lépések, amiken szükséges végig haladni, hogy elkerüljék később buktatókat?

Első sorban fontos szükséges marketing szempontból, hogy alakítsunk ki egy rövid, illetve egy hosszú távú stratégiát, ami mint egy vezérfonal, elvezet minket a vállalkozás közbenső, majd pedig végső céljainak eléréséhez. Ettől persze el lehet térni egy bizonyos határon belül, hiszen sok minden csak az „út közben” derül ki. Ezek a külső hatások kevésbé vagy éppen jelentős mértékben elmozdíthatják a tervekben megfogalmazottaktól a vállalkozás működését vagy feladatainak teljesítését, de persze ez nem probléma, ez így természetes. A lényeg, hogy tudjunk alkalmazkodni, és hogy legyen egy meder, ami meghatározza vállalkozásunk folyójának mozgási irányát.

Másodszor pedig érdemes meghatározni jövőbeni vevőink körét, marketing szakzsargonnal élve, a célcsoportot, akiknek el szeretnénk adni termékünket, illetve szolgáltatni szeretnénk. Természetesen vannak igen specifikus árucsoportok, melyek értékesítésénél adott, hogy kik számára történne az eladás, viszont a legtöbb termék egy sokkal bővebb csoport számára készül. Ezen esetekben is meg kell határozni a legmeghatározóbb réteget, akikre fókuszálhatunk tevékenység végzése közben, és az ő vásárlói viselkedésüket figyelve módosíthatjuk elképzeléseinket és stratégiánkat. A marketing feladatok ezen részei sokszor bonyolultabbak, mint gondolnánk, és több időt vesznek igénybe, mint azt vártuk, de érdemes ezeken a kezdeti lépéseken kellő időráfordítással végig menni, mert a továbbiakban lehet rájuk építkezni. A következő cikkben bemutatjuk, hogy mely lépések vannak még, amik teljesítése nélkülözhetetlen egy sikerre vágyó vállalat számára.

Vissza a cikk listához