Geomarketingre alapozva

A geomarketing a térinformatikára épül és lényege, hogy leghatékonyabb módon határozhatjuk meg egy újonnan nyíló üzlet, bolt vagy például vendéglátó egység helyszínét.

Azáltal, hogy mekkora jelentősége is van az új üzlet helyszínének, az egyik legfontosabb feladat annak a meghatározása. Hiszen nem mindegy, hogy adott helyszínen milyen és mennyi hasonló termékkel rendelkező és szolgáltatást nyújtó bolt található. Emellett pontosan tudni kell, hogy kik is tartoznak a vállalkozás célközönsége közé és a helyszínen milyen arányban találhatóak meg ezek a személyek az egész lakossághoz képest. Annak érdekében, hogy ezekre és még oly sok kérdésre választ kapjon a vállalkozás tulajdonosa és vezetője, érdemes geomarketing tevékenység végzését igényelni. Geomarketing elvégzése során számos telephely értékelési számítást és vizsgálatot szükséges elvégezni. Ezekből kiderül többek között, hogy mekkora a konkurencia lefedettsége az adott helyszínen, valamint, hogy mekkora a vonzáskörzet, melyek mind jelentős mértékben meghatározzák az új üzlet fogadtatását, vendégkörének kiépülését és hosszú távú sikerét. A marketing ezen ága arra is megfelelő megoldást nyújt, ha kíváncsiak vagyunk, hol, merre található jelenlegi vásárlóközönségünkhöz hasonló. Mindez fontos lehet, ha a vállalat bővítésén gondolkodunk, vagy valamilyen oknál fogva a mostani üzletünket szeretnénk áthelyezni máshova. Mindezt átgondolva már látjuk, hogy nem véletlen, hogy a nagy, profitteremtő vállalatok néhány éven belül megduplázzák bevételeiket, ha előtte alkalmazták a geomarketingben rejlő lehetőségeket.

Ebből is látszik, hogy a marketing nem csak akkor hasznos dolog, ha már működő vállalatunk értékesítését szeretnénk fellendíteni, hanem már a tervezési fázisban is nagy hasznát tudjuk venni.

Vissza a cikk listához