Egy új marketing ágazat

Új marketing ágazat született, melynek neve mobilmarketing és elsődleges feladata az egyedi, személyre szabott kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás hirdető és vásárló között.

A mobilmarketing sajátságos módon, a vásárló földrajzi helyzetének, ízlésének és igényeinek megfelelő módon reklámokat közöl mobilhálózaton, vagyis a telefonján keresztül. Mobil marketing programnak pedig minden olyan marketing és reklámtevékenységet neveznek, melyet telefonok segítségével hajtanak végre. A hirdetés és reklám megjelenhet üzenetként vagy épp játékok futtatása során, mely passzív módon fejti ki hatását a vásárlóra.

A mobilmarketing fajtái közé sorolható az SMS, mely segítségével általában kampányüzenetet juttatnak el a felhasználóhoz. Az MMS, vagyis multimédiás üzenetküldési szolgáltatás lehetősé teszi képi és hangüzenetek továbbítását vezetékkel nem rendelkező eszközökre. A következő típus a Bluetooth, mely kis hatótávolságú rádiós kapcsolatot hoz létre készülékek között, teljesen automatikus módon. A mobil keresőmarketing kulcsszavak segítségével segít a keresésben, és a szponzorált reklám üzenete hamarabb megtalálja a potenciális vásárlót. A mobil kuponok, melyek leggyakrabban SMS vagy MMS formájában jelenítik meg az üzenetet és bemutatásukkal kedvezményekre tehet szert a tulajdonosa. Utolsó mobilmarketing fajta a mobilhirdetés, melyet okos telefonok tulajdonosai olvashatnak a már jól megszokott téglalap alakú megjelenés által.

Az ok, amiért ez a mobilmarketing ágazat kezd elterjedni a világon, az az, hogy napjainkban egyre többen használják a telefonok más funkcióját is a telefonbeszélgetéseken túl, így könnyebben elérhetőek a potenciális vásárlók és érdeklődők. Sokkal személyre szabottabb hirdetéseket lehet küldeni a vásárlóknak, mely által növelhető az értékesítés aránya is és a beépített GPS-eknek hála, állandóan nyomon követhető az emberek pozíciója. Sőt, ez a hirdetési forma költséghatékonyabb is az eddigieknél és a vásárlások száma jelentősen növelhető általa. Ezek pedig elsődleges szempontok között szerepelnek egy vállalat döntéshozatala során. Vissza a cikk listához