Az elektronikus direkt marketing lényege

Az elektronikus direkt marketing, röviden eDM, a névre szóló, postai úton érkező szórólapok és egyéb reklámanyagok internetes formája. Ezeket a marketing anyagokat nem maga a vállalat küldi ki a magánszemélyek részére, mert azok gyakorta a spam mappában landolnak, és így nem érik el a kívánt hatást. Az eDM alkalmazásakor egy adatbázissal rendelkező partnervállalat segítségét veszik igénybe, természetesen megfelelő ellenszolgáltatásért cserébe.

Az eDM alkalmazásának több előnye is van, például az, hogy olyan kezdő cégek számára is megvalósítható ez a fajta marketing tevékenység, akik még egyáltalán nem vagy csak kis terjedelmű címlistával rendelkeznek. Ugyanez vonatkozik azon vállalatokra is, akik már régóta a piacon vannak, de címlista tekintetében bővítésre szorulnak.

Az eDM másik jellemzője -ami miatt sok cég marketing munkatársa foglalkozik vele- az, hogy a vállalatok között is verseny van, hiszen a Google hirdetéseinél az érdeklődő és a vásárló az adott cég hirdetése mellett számos konkurens vállalat reklámját is olvashatja. Addig az elektronikus direkt marketing alkalmazása esetében a konkurencia nincs adott időben jelen és csak a szóban forgó cég reklámszövegének motivációs hatása érvényesül.

Az eDM tartalmának készítésekor érdemes arra az apróságra azért odafigyelni, hogy nem hírlevél küldés a cél, hanem egy kis tartalmú, mégis lényegre törő, vásárlásra vagy más cselekvésre motiváló szöveget kell létrehozni. A tartalom legyen könnyen átlátható és érthető, ne akarjunk túl sok információt belegyömöszölni. Sok vállalat, hogy kedvezőbbé tegye ajánlatát, eseményekre hívja meg a célszemélyeket, illetve részvétel esetén ajándékot is kínál. Ezen „praktikák” segítségével nem csak a vállalatok tömegéből tűnik ki, de még inkább meghozza a vásárlási kedvet.

Vissza a cikk listához