Az eDM szabályai (1. rész)

Számos dologra érdemes odafigyelni, ha ránk hárul az eDM megírása. Ezek a tényezők sokat segíthetnek, hogy ne csak az időnket töltsük a hirdetés megírásával, hanem annak megfelelő hatásfoka is legyen, melyek elősegítik az értékesítést.

Egy eDM elkészítésekor jó ha tudjuk, hogy a levelek átnézésekor a legtöbben nem olvassák végig a szövegeket, főképp, ha valaminek a hirdetéséről van szó. Vagyis csak a szemükkel átfutják a látottakat, és ha megfogja őket egy- egy szó vagy kifejezés, akkor töltenek el vele néhány másodpercnél többet. A tanulság, hogy legyünk tömörek, érthetőek és igyekezzünk felkelteni az olvasó figyelmét például néhány olyan kiemelt szövegrésszel, melyek önmagukban is értelmesek.

Másodsorban érdemes időt szánni a tárgysor megfelelő kitöltésére is, hiszen a feladó mellett ez a második szembetűnő információ, amivel az olvasó találkozik. Ha megfogja a tárgysor szövege, akkor biztosak lehetünk benne, hogy magát az eDM tartalmát is meg fogja nézni, tehát nem marad elolvasatlan az üzenet.

Sokan szeretik nagyobb méretű képpel kezdeni eDM üzenetüket, ami jó esetben már megnyitáskor látszik, rossz esetben csak egy része látszik, ami javarészt nem hordoz magában információt, így közönyös és törölhető elemmé válik. Arról a lehetőségről nem is beszélve, ha a levelező rendszerben külön le is van tiltva a képek megjelenítése, így a levél megnyitásakor csak egy hatalmas fehér dobozt és egy piros X-et lát a címzett, ami nem túl megnyerő.

Vissza a cikk listához