Az arculat megtervezése és az ötletek kivitelezése

Minden vállalat számára fontos lépésnek bizonyul a marketing tevékenysége során az arculat kialakítása, vagyis egy olyan kép megtervezése, amit szeretnénk magunkról, mint vállalatról mutatni, amit a vásárlók és ügyfelek is rólunk elképzelnek, amilyennek tartanak és látnak majd minket.

Ennek a pontos megtervezésére azért van szükség, mert az első benyomás nagyon fontos nem csak személyek, hanem vállalatok megítélése szempontjából is. Vagyis amilyen kép kialakul rólunk, olyannak is fognak a későbbiek folyamán is látni minket. A marketing feladatok végzésének ezen részénél érdemes valamilyen logót is kitalálni, mivel az emberek többsége képekben gondolkodik és sokkal könnyebben emlékszik vissza a képi motívumra, mint egy szlogenre. Az arculat megtervezésének ezen szakaszánál fontos a kreativitás, hogy valami egyszerű, mégis új dologgal hozakodjunk elő, ami felkelti az emberek figyelmét és érdeklődését. Nem elég, ha két színt összekombinálunk egy egyszerű forma megjelenítésében. Érdemes időt szánni egy, a vállalatunkra, a termékeire vagy tevékenységi körére jellemző kép kialakítására, amire ha ránéznek az emberek, könnyen tudnak asszociálni a vállalatra. Az arculat megtervezésének ez a része sokkal nehezebb, mint először gondolnánk, de érdemes energiát bele fektetni, mert ez a döntés hosszú távra szól.

Amire még érdemes gondolni az arculat kialakítása során, hogy ha meghoztuk a döntést, már ne változtassunk rajta, mert az bizonytalanságot és zavart vált ki az ügyfelekből. Ha azt tapasztalják, hogy van egy megjelenése a vállalatnak és azon színekben vagy betűtípust tekintve kétszer, háromszor változtat a vállalat, az nem kelt jó benyomást bennük. Természetesen, ha a megjelenő logó többségében nem tetszést vált ki az emberekből, akkor célszerű a véleményükre alapozott egyszeri módosítás, de itt ki is kell merülnie a próbálkozásoknak.

Viszont a jó marketing és arculat kialakítása kincset érhet, ami jelentős mértékben megalapozza a vállalat pozitív megítélését és jövőjét a piacon.

Vissza a cikk listához