A sandbox jelenség

Mit értenek a szakértők sandbox jelenségen és mi köze van a vállalatok weloldalaihoz?A sandbox kifejezés olyan szakszó, amit csak az informatika világában dolgozók ismernek, mégis hatása kiterjed mindenkire, aki weboldallal rendelkezik. A sandbox jelenség azt az állapotot jelenti, mikor egy új honlap születik és felelősei bár mindent megtesznek a honlap fejlődéséért és a keresőkben való jobb pozíció eléréséért, jó hosszú ideig mégsem történik semmi változás. Mikor pedig hirtelen megjön a várva várt siker és a forgalom megsokszorozódik, a weboldal tulajdonosai értetlenül állnak a történtek előtt, hiszen sok mindenre számítottak, de erre nem. Hogy lehet ez, mi történik ilyenkor a háttérben?Magyarázat egyszerű, sokan mégsem gondolnak erre. Az új honlapnak bizonyítani kell, hogy valóban szeretné a sikert és mindent megtesz érte, amit végül értékel a kereső és megindul a weboldal a keresők listájának elejére. A Google és más keresők szerint nem elég egy új honlap esetében, hogy megjelenik a legújabb designnak és szabványoknak megfelelően, hanem hétről hétre teljesítenie kell releváns tartalmak feltöltésével, melyet nem csak az érdeklődők értékelnek, hanem a robotok is. Ez pedig megosztásokat és számos csatornán történő információterjesztést eredményez, mely sikert generál. A keresőoptimalizálást, linképítés és tartalmak karbantartása, fejlesztése igen nagy jelentőséggel bír, bár az is igaz, hogy manapság sokkal nehezebben lehet boldogulni a honlap optimalizálás területén, mint ezelőtt néhány évvel. A régen használt stratégiák már nem hozzák meg az akkori, ugrásszerű sikert, az elmúlt egy évben sokat változtak a weboldalak látogatottságát elősegítő tevékenységek és módszerek alkalmazása. Manapság sokkal kitartóbbnak kell lenni, nincs azonnali visszacsatolás, hogy jó munkát végzünk –e, csupán bízhatunk a jövőbeni sikerben. Viszont az is igaz, hogy ha beérik munka gyümölcse, az jelentős változást hoz a honlap helyezésében és így látogatottságában is. Ezáltal pedig hírnévre tesz szert a vállalat és vásárlói száma is jócskán megnő, mely a profit alakulásában is meglátszik. Tehát a szakemberek tanácsa az, hogy nem szabad túl korán feladni azon tevékenységeket, melyeket keresőoptimalizálás magába foglal, mert a kitartó munka meghozza a kívánt eredményt. Vissza a cikk listához