A mobilmarketing korát éljük

Ma, ha kezünkbe veszünk egy telefont, sokkal többet láthatunk, mint egy másik ember eléréséhez szükséges eszközt. Funkciók tömkelege áll rendelkezésünkre, ha bekapcsoljuk mobilunkat, és ezáltal nem csak a felhasználók, hanem a vállalatok is több lehetőséget látnak benne, mint eddig bármikor.

Azt a gondolatmenetet követve, hogy a mobiltelefonok minden tulajdonos zsebében ott lapulnak, a marketing szakembereknek ez olyan lehetőséget ad, melyek felbecsülhetetlen értéket képviselnek reklámozás szempontjából. Így jött létre a marketing új válfaja, a mobilmarketing, mellyel egyből, közvetítőeszközök nélkül tudnak a tulajdonosokhoz szólni, motiválni, vásárlást ösztönözni. A mobilmarketing lényege, hogy a telefonok segítségével gyorsan és könnyen tudunk a világhálóra csatlakozni és informálódni bizonyos vállalatok vagy termékek után. Ezáltal a szakemberek honlap optimalizálási tevékenysége kibővült a mobilméretekre is, ahol már egyszerűen elhelyezhetőek a hirdetések és reklámok, melyek mind vásárlásra ösztönöznek. A mobilmarketing fejlődése pedig azon múlik, hogy milyen gyorsan és arányban nő a telefon felhasználók száma, hiszen minél többen mobil tulajdonosok, annál nagyobb azoknak a száma, akiket el lehet érni a marketing módszerek ezen típusával. Szakemberek szerint az idei évben a felhasználók száma elérheti a hétmilliárdot, mely a világ egész lakosságát tekintve elég jó arány. A potenciális vásárlók mindegyike elérhetővé válik ily módon telefonjaik által és intenzívebb marketing tevékenység végzése által ugrásszerű vásárlásnövekedés érhető majd el.

Mindezt nem csak a telefonokkal foglalkozó szakemberek látják így, hanem más nagyvállalatok is egyre több potenciált látnak a mobilmarketing nyújtotta lehetőségbe. Az egyik korán cselekvő multinacionális cég a Coca-Cola, ami 2020-ra, jelenlegi bevételei összegét meg szeretné kétszerezni a mobilmarketing alkalmazása által. A jövőbeni tervek között szerepel a mobillal, pontosabban sms által irányítható üdítő automaták megtervezése, legyártása, valamint forgalomba helyezése, mely ismét számos újdonság megalkotását teszi lehetővé. Az innováció alapját pedig az okos telefonok megalkotása adta, ami még végtelen lehetőségek tárházát tartalmazza.

Vissza a cikk listához