A marketing és az e-kereskedelem összefüggései

Az elmúlt néhány év során egyre elterjedtebbé vált az internetes vásárlás, mely már nem csak a fiatalabb korosztályra jellemző, hanem a középkorú hölgyek és urak is előszeretettel vásárolnak a világhálón.

Az üzletek dolgozói, illetve tulajdonosai szerint, bevételeik növekedését jelentős mértékben növelik az internetes vásárlás nyújtotta lehetőségek, hiszen a mai felpörgött világban már nem feltétlen van arra idő, hogy vásárlás előtt bárki is körülnézzen néhány üzletben és tapasztalatok, illetve látottak alapján döntsön bizonyos termékek mellett. Ha helyszínen történik a vásárlás, gyakorta a legelső boltban válik aktuálissá a kiválasztott darab megvétele, hiszen még megannyi feladat vár mindenkire azt követően is. Manapság már mindennel sietni kell, nem véletlen virágzik a gyorséttermek üzletága, illetve az e-kereskedelem.

Néhányan kutatásba is kezdtek, hogy kiderítsék, milyen összefüggések vannak az internet marketing tevékenység végzése, és az internetes vásárlás fejlődése között és hogy milyen változások várhatóak még az elkövetkezendő években.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy 2014-től kezdődően nőtt a netes áruházak ismeretsége, népszerűsége, valamint bevétele, melyhez jelentős mértékben hozzájárult az internet marketing nyújtotta eszközök és lehetőségek kihasználása. A vizsgálatok szerint, nem csak vásárlók száma, de az elköltött összegek nagysága is egyre csak növekszik az évek folyamán, vagyis egyre nagyobb a webshopokba vetett bizalom. A leggyakoribb, hogy egy vállalat webáruháza tíz vásárlást bonyolít le, de a meghatározóbb, ismertebb honlapok akár napi ötven vásárlóval is számolhatnak. A megvásárolt termékek és szolgáltatások végösszege gyakran tíz ezer forint körül megáll, de az sem ritka, ha bizonyos vásárlók húsz és harminc ezer forint közötti összeget költenek el egy webáruházban. Sőt, 2015-ben nem csak számítógépeken történő internetes vásárlás vált általánossá, hanem a mobiltelefonokon történő netes vásárlások is. Vagyis egyre többen használják ki okostelefonjuk nyújtotta hihetetlen lehetőségeket és az e-kereskedelmet is fellendítik az újításokat kedvelők. Ami pedig az egyik legkelendőbb árucikk a webáruházak felületén, azok az elektronikai cikkek, a kozmetikumok és a különféle játékok. A vállalatok pedig egyre innovatívabbak és állandó fejlesztés alatt tartják honlapjaikat, melyeket leginkább a közösségi hálókon hirdetnek. Sokan alakítják át a marketing eszközei segítségével weboldaluk kinézetét, struktúráját, hogy a keresők első oldalára kerüljenek és ezáltal váljanak látogatottabbakká a konkurencia honlapjaihoz képest.

Vagyis mindezek által kijelenthető, hogy az internet marketing jelentős mértékben elősegíti az e-kereskedelem fejlődését és térhódítását, de a folyamat kimenetele még ismeretlen, hiszen a fejlődés mértéke és gyorsasága kiszámíthatatlan. Vissza a cikk listához