A jövő marketingeseinek képzése

Philip Kotner, a világhírnévnek örvendő marketing szakember szavaival éle „a marketing egy olyan vágta, ahol nincsen célszalag”. Vagyis egy olyan, állandóan fejlődő ágazatról van szó, ahol sosincs megállás, nincsenek végcélok, és soha se érkezhetünk meg a fejlődés utolsó stádiumába. Mindig van még hova változni és alakulni, fejleszteni a módszereket, illetve az eszközöket, netán a hozzáállásunkon és a nézőpontunkon változtatni.

A marketing már minden gazdasági területbe beférkőzött és jelentős ráhatással bír az emberek hozzáállásának változtatására, az innovációra, az újdonságok megtervezésére, kivitelezésére és megjelenésére, és ezáltal az értékesítésre is. Fontos, hogy mindig naprakész tudással rendelkezzünk, mert különben lemaradunk és mindig csak a sereghajtók közé fogunk tartozni. Mindez vonatkozik a leendő és már régóta a szakmában dolgozó marketingesekre, illetve a kis és középvállalkozások, sőt a nagyvállalatok vezetőire és tulajdonosaira is, ha piaci részesedésüket meg szeretnék tartani, illetve annak növelése a céljaik között szerepel.

A szükséges marketing tudás megszerzése viszont kemény dió, hiszen hazánkban is, felismerve az erre való igényt, illetve az erre vonatkozó szükségességet, rengeteg továbbképző intézet indította el képzéseit és tanfolyamait és igen nehéz előre kiszűrni, hogy melyikre is lenne valójában szükség. Nagyon fontos meghatározni a célt, ami irányába szeretnénk haladni, hogy pontosan mi is érdekelne minket, hiszen a marketing egy szerteágazó tudomány, melynek megannyi része, módszere és technikája létezik. Ha pedig meg van az irány, akkor gyorsabban fog sikerülni leszűkíteni a kört és specifikusan tudunk oktatási intézményt és marketing képzést választani. A marketing képzéssel kapcsolatos másik kérdés, hogy melyik iskola oktatási tematikája lenne számunkra a megfelelő, hiszen mindenki másként és mást tanít attól függetlenül, hogy ugyanaz a téma, az alap, amire építik a továbbképzést.

Érdemes segítségért fordulni a Magyar Marketing Szövetség képviselőihez, akik támpontok megadásával segítenek iskolát és marketing képzést választani igényeinknek, előtanulmányainknak, és céljainknak megfelelően. De ugyanígy fordulhatunk hozzájuk kérdéseinkkel, tanács kérésével és számos egyéb dologgal kapcsolatban, hiszen ők azok, akik folyamatosan figyelemmel követik a marketing fejlődését és változását úgy hazánkban, mint világszinten, ezáltal naprakész tudással és tapasztalattal rendelkeznek a témát tekintve.

Vissza a cikk listához