A Huff-modell lényege

Magyarországon egyre több vállalat igényli a Huff- modell alkalmazását, mely jelentős mértékű segítséget nyújthat a vezetőség, illetve a marketing szakemberek számára. Néhány fontosabb tényező és adat megadásával számításokat végeznek és így a Huff- modell -más néven gravitációs modell-, segítségével megállapítható, hogy milyen esélyekkel indul az üzlet, bolt vagy céges vállalkozás a megnyitásának helyszínén. A Huff- modell alapján megállapítható, hogy a helyi lakosság mekkora valószínűséggel fog az adott üzletben vásárolni és a márka hű vevőjévé válni. A vizsgálat során azt is figyelembe veszik, hogy a környéken milyen hasonló, versenytársnak minősülő üzlet és bolt nyitotta meg kapuit, illetve azt is, hogy van–e hiány és igény az adott üzlet árujára és szolgáltatásaira vonatkozóan. Ezek mellett fontos, hogy mekkora az üzlet alapterülete és kiszolgáló része, illetve, hogy mekkora a kínált termékek választéka.

A Huff- modell nagy segítséget képes nyújtani a marketing szakemberei számára, hogy milyen stratégiát használjanak egy újonnan nyíló üzlet marketing kampánya esetén, vagy a már régóta üzemelő bolt vevőszámának növelése érdekében. A Huff- modell kikalkulálja, hogy az új bolt milyen hatással lesz a már meglévő üzletek forgalmára és megítélésére, hogy valószínűsíthetőleg mekkora területről fognak érkezni az üzlet vásárlói azt is figyelembe veszi, hogy mindenki inkább a közelebbi boltokat szereti látogatni, ha két üzlet esetében hasonló termékkínálatról van szó. A Huff- modell készítése során egy színekkel és övezetekkel ellátott térkép is készül, mely segít megállapítani és egyértelműen kimutatni, hogy mely térségből várható több, illetve kevesebb látogató és vásárló. A térképen látható vörös és piros színek mutatják a nagyobb látogatottsági számot és nagyobb vonzáskörzetet, és minél világosabb a szín látható, annál kevesebb érdeklődő várható az adott helyszínről.

A Huff- modell látványos és egyértelmű módon segíti a marketingeseket és a bolt, illetve vállalat vezetőit, mely által éveken át jó alapot ad a marketing stratégiák kidolgozására és levezetésére vonatkozóan.

Vissza a cikk listához