A Google fölényes vezetése

Mióta betört a piacra az internet és jelentős fölényre tett szert a többi médiummal szemben, a világ felhagyva az addigi reklámozási tevékenységekkel, az internetet választotta elsődleges marketing eszközkének. Ennek oka, hogy a felgyorsult világban nincs már idő nyugodtan végig olvasni a napilapok hasábjain megbújó érdekességeket. Manapság a lényeg, hogy minél hamarabb és minél több hasznos információra tegyünk szert és egy nem régiben elvégzett kutatás szerint ebben az emberek többségének a Google segédkezik. A Conductor kutatási vezetője, Nathan Safran szerint a keresőket használók több, mint 60%-a a Google-t alkalmazzák tudásszomjuk enyhítésére. A kutatás fél éven át tartott és azt az eredményt hozta, hogy minden 100 keresésből 85 a Google-on keresztül történik, vagyis a keresők piacát egyértelműen uralja. A keresők piacának tortájából a maradék 15-20%-án a jelentős mértékben értékvesztett Yahoo, a Bing és a többi kereső osztozik.  Mindez nem csak ezen vállalatok sorsát határozza meg és jövőképét alakítja, hanem a keresőoptimalizálással és webmarketinggel foglalkozó vállalakozások stratégiáját a piac alakulásihoz mérten kell kialakítani és módosítani az idő múlásával. A Conductor következő kutatása ezen vállalatok viselkedésére irányul, illetve azoknak a tényezőkre, amik jelentős mértékben képesek változtatni a vállalatok viselkedésén. A kutatás másik témája pedig a marketinges szakemberek személyiségét, képességeit és szaktudását veszi górcső alá, vagyis, hogy milyennek kell lennie a XXI. század marketinges szakemberének, ha nem elégszik meg azzal, hogy csak a felszínen maradjon, hanem igazán sikeres szeretne lenni. Vissza a cikk listához