2014 érdekességei az internet világából

Minden évben elkészül egy felmérés, mely az elmúlt év statisztikáira támaszkodik és összesítik az internet valamint a vele kapcsolatban álló digitális üzleti világ történéseit.

Az elmúlt érdekességei közé tartozik, hogy az internetes penetráció, vagyis hazánk népességéből az internetet használók aránya növekedett a megelőző időszakoz képest. Számszerűsítve, 4.987.135 fő alkalmazza mindennapjai során szokásszerűen az internetes hálót információgyűjtés céljából. Ami nem meglepő információ, hogy a korukból, szabadidejük mértékéből és személyes nyitottságukból kifolyólag, a legaktívabb korosztály a 18 és 30 év közötti társadalmi réteg. Ezzel szemben azok, akik napi szinten a legtöbb időt töltenek a számítógép monitorja előtt a netezve, azok a 40 és 50 év közöttiek és nem kevesebb, mint a napi 24 órából 4-et szörföznek a világhálón. És mire gondolnak, melyek a leggyakrabban alkalmazott keresők? Amellett, hogy a magyar emberek többsége, körül belül 50%-uk, a Windos 7 operációs rendszerre esküsznek, ebből fakadóan a Firefox, valamint Google Chrome böngészők vannak a legtöbbet használva. A mindenki által legközkedveltebb kereső pedig a Google, mely egyértelműen piacvezető helyen szerepel és maga mögé parancsolja a Yahoo-t és a Bing-et minden egyéb versenytársával együtt. Érdekes, hogy az internetes felhasználók majdnem mindegyike, összesen 96%-a, elfogadja az úgy nevezett cookie-kat, melyek lényege, hogy azt engedélyezve, a felhasználó által használt számítógépre szöveges formában egy fájl kerül, aminek köszönhetően a felhasználó beazonosíthatóvá válik. Ez pedig sokat segít a vállalatok marketing tevékenységének felépítésében és működésében, hiszen könnyebben kiismerhetővé válnak a felhasználók, ezáltal hatékonyabb marketing tevékenységet tud végezni az ezt kutató, figyelő vállalat.

Amikor Magyarország lakosságának internetes viselkedését nemek alapján vizsgálták, arra az eredményre jutottak, hogy kortól függetlenül a női és férfi netezők aránya majdnem teljesen megegyezik. Mikor pedig Európai Unió országainak lakosságát hasonlították össze velünk, akkor azt a következtetést vonták le a kutatók, hogy minden tagország lakosságának internettel kapcsolatos szokásai igen megegyezők, hasonlóak.

És ami még érdekes lehet, hogy egyre nő az okos telefonnal rendelkezők, és azon internetezők száma is, mely marketing szempontjából új lehetőségeket tár fel a vállalatok számára. Új módszerek kidolgozása szükséges, melyek segítségével könnyebben és gyorsabban lesznek elérhetőek a Google felhasználók akár otthonukban, akár munkahelyeiken, vagy kinn az utcán és utazás közben is.

Ezek az információk hasznosak lehetnek minden vállalkozás számára, legyen szó kis, közép vagy nagyvállalatról, hiszen az internet mindennapjaink részévé vált és jó tudni, hogy potenciális, valamint jelenlegi vásárlóközönségük milyen szokásokkal bírnak, és mi alapján lehet őket vásárlásra ösztönözni. Vissza a cikk listához