Cikkek



Az eDM szabályai (1. rész)

Számos dologra érdemes odafigyelni, ha ránk hárul az eDM megírása. Ezek a tényezők sokat segíthetnek, hogy ne csak az időnket töltsük a hirdetés megírásával, hanem annak megfelelő hatásfoka is legyen, melyek elősegítik az értékesítést.

Bővebben

Az elektronikus direkt marketing lényege

Az elektronikus direkt marketing, röviden eDM, a névre szóló, postai úton érkező szórólapok és egyéb reklámanyagok internetes formája. Ezeket a marketing anyagokat nem maga a vállalat küldi ki a magánszemélyek részére, mert azok gyakorta a spam mappában landolnak, és így nem érik el a kívánt hatást.

Bővebben


Brand Festival tematikájának kialakítása

 Közép- Európa egyik legnépszerűbb és leglátogatottabb marketing eseménye minden évben a Brand Festival, melyre az elmúlt 15 év alatt majdnem 6500 ember látogatott el. A rendezvény szervezőinek elsődleges célja a marketing és kommunikációs iparág vezető szakembereinek meghívása és a stratégiaalkotás, illetve az értékesítés új szintre emelése.

Bővebben

A Brand Festival

Ki hallott már a Brand Festival nevezetű rendezvényről? Ha nem túl sokan, az nem meglepő, hiszen manapság már mindenféle témában rendeznek fesztiválokat, napokat vagy egyéb elnevezéssel illetett rendezvényeket, melyek tömegében már el is lehet veszni.

Bővebben


Reklámozás módja és stratégiája

Ha megalapítottuk cégünket és elkezdtük a gyártást, termékek értékesítését, illetve a szolgáltatásaink nyújtást, ne gondoljuk, hogy a lényegen már túl vagyunk. Attól még, hogy jó minőséget nyújtunk vásárlóink számára és tudjuk, kik is tartoznak a célcsoportunkba, nagyon fontos azt is eldönteni, hogy mi módon szeretnénk hírt adni tevékenységünkről.

Bővebben

Információ nyújtásának fontossága

Egy vállalat számos módon szolgálhat információval meglevő, illetve leendő ügyfelei számára, mely egy nagyon fontos lépés ahhoz, hogy növelni tudja előnyét versenytársaival szemben.

Bővebben


Az arculat megtervezése és az ötletek kivitelezése

Minden vállalat számára fontos lépésnek bizonyul a marketing tevékenysége során az arculat kialakítása, vagyis egy olyan kép megtervezése, amit szeretnénk magunkról, mint vállalatról mutatni, amit a vásárlók és ügyfelek is rólunk elképzelnek, amilyennek tartanak és látnak majd minket.

Bővebben

A pozícionálás fontossága egy kezdő vállalat számára

Ha megtörtént a rövid és hosszú távú tervek, illetve azok eléréséhez szükséges lépések és feladatok meghatározása, vagyis a stratégia kialakítása és tisztában vagyunk azzal, hogy pontosan melyik az a csoport, akik számára kínáljuk termékeinket, akkor jöhet a következő lépés.

Bővebben


Induló vállalkozások első lépései

Mikre kell odafigyelnie egy most induló kis, illetve középvállalkozásnak, vagy épp egyéni vállalkozónak? Mik azok a marketing és egyéb tényezők és lépések, amiken szükséges végig haladni, hogy elkerüljék később buktatókat?

Bővebben

A jövő marketingeseinek képzése

Philip Kotner, a világhírnévnek örvendő marketing szakember szavaival éle „a marketing egy olyan vágta, ahol nincsen célszalag”. Vagyis egy olyan, állandóan fejlődő ágazatról van szó, ahol sosincs megállás, nincsenek végcélok, és soha se érkezhetünk meg a fejlődés utolsó stádiumába. Mindig van még hova változni és alakulni, fejleszteni a módszereket, illetve az eszközöket, netán a hozzáállásunkon és a nézőpontunkon változtatni.

Bővebben


Geomarketingre alapozva

A geomarketing a térinformatikára épül és lényege, hogy leghatékonyabb módon határozhatjuk meg egy újonnan nyíló üzlet, bolt vagy például vendéglátó egység helyszínét. Azáltal, hogy mekkora jelentősége is van az új üzlet helyszínének, az egyik legfontosabb feladat annak a meghatározása.

Bővebben

A Huff-modell lényege

Magyarországon egyre több vállalat igényli a Huff- modell alkalmazását, mely jelentős mértékű segítséget nyújthat a vezetőség, illetve a marketing szakemberek számára. Néhány fontosabb tényező és adat megadásával számításokat végeznek és így a Huff- modell -más néven gravitációs modell-, segítségével megállapítható, hogy milyen esélyekkel indul az üzlet, bolt vagy céges vállalkozás a megnyitásának helyszínén.

Bővebben


Országos KKV Marketing Akadémia létrejötte

Hazánkban immáron 26 éve végzi szorgalmasan tevékenységét a Magyar Marketing Szövetség, melynek legfőbb célja a marketing fejlesztése és oktatása, valamint a szakma hírnevének öregbítése. Éppen ezen okokból kifolyólag vált már aktuálissá egy olyan közösség és helyszín létrehozása, mely elősegíti a Magyar Marketing Szövetség céljainak elérését és egyúttal támogatja őket munkájuk elvégzésében is

Bővebben

Az Országos KKV Marketing Díj

Az Országos KKV Marketing Díj a Magyar Marketing Szövetség által kiosztott, legnagyobb szakmai elismerés. A nyertes azon kis-, közép- és nagyvállalatok közül kerül ki, aki az elmúlt évben valamilyen különleges teljesítménnyel büszkélkedhet akár egy sikeres marketing kampány vagy projekt megtervezésével és megvalósításával, vagy akár egy kiemelkedő marketing megoldás megvalósításával.

Bővebben


Amiért érdemes a Marketing Fesztiválon kiállítani

Számos, jobbnál jobb érv szól amellett, hogy miért érdemes a Marketing Fesztiválra kiállítóként jelentkezni, hát nézzünk meg ezek közül néhányat. Azt szem előtt tartva, hogy ez az esemény a legrangosabb marketing rendezvény az országban, nem is lehet kérdéses, hogy megéri-e részt venni rajta, hiszen nemzetünk nagyjai jelennek meg, akiktől érdemes tanulni. Az előadások új lehetőségek kapuit nyitják meg a hallgatók előtt, hiszen egy másik szemszögből tekinthetnek a szakmára és a különféle módszerekre, amikkel egy marketing szakembernek nap mint nap foglalkoznia, dolgoznia kell

Bővebben

A marketing fesztivál kis hazánkban is megrendezésre kerül

Az idei év elején rendezték meg a szakmai berkeken belül mozgó döntéshozók számára a III. Marketing fesztivált. De miért is fontos ez és miről szól egy ilyen rendezvény?

A marketing fesztivál minden év első hónapjában kerül megrendezésre. Ez számít az ország legnagyobb és legnívósabb marketing rendezvényének. 

Bővebben


A network marketing ereje

Rengeteg mindentől függ, hogy egy vállalat kellően keresett és híres legyen. Számtalan tevékenységi kört és szektort kell összehangolni ahhoz, hogy az egész vállalat, mint gépezet jól működjön, és semmi se lassítsa a működését.

Egy vállalat hosszú távú sikeréhez nélkülözhetetlen a vásárlók bizalma és hite, valamint hűsége, ehhez pedig az állandó és magas minőségre, emberközpontú hozzáállásra és megfelelő marketing tevékenység végzésére kell törekedni. 

Bővebben

A mobilmarketing korát éljük

Ma, ha kezünkbe veszünk egy telefont, sokkal többet láthatunk, mint egy másik ember eléréséhez szükséges eszközt. Funkciók tömkelege áll rendelkezésünkre, ha bekapcsoljuk mobilunkat, és ezáltal nem csak a felhasználók, hanem a vállalatok is több lehetőséget látnak benne, mint eddig bármikor.

Bővebben


A vásárlás során megélt bosszúságok

Vásárlás közben vannak olyan külső hatások és körülmények, melyek az emberek számára sok esetben már zavaróvá válnak, miáltal a vásárlási élmény is romlik, ezt pedig egyik vállalat sem szeretné. Éppen ezért tartottak egy közvélemény kutatást, ahol a résztvevők elmondhatták a számukra zavaró tényezőket, melyeken lehet, hogy nem változtatnak a vállalatok, szolgáltatók, viszont jó, ha tudnak róla.

Bővebben

A technológia fejlődésének hatásai

Az elmúlt tíz év robbanásszerű változásokat és fejlődést hozott a tudomány minden területén, és ma még nem lehet tudni, hogy hol lesz ennek a vége, illetve, hogy milyen következményei és eredményei lesznek ennek a folyamatnak. Mindez persze teljesen megváltoztatta a média és a reklámozás tevékenységét is és a szakembereknek állandóan nyitott szemmel, illetve füllel jár járniuk, hogy ne maradjanak le semmilyen újdonságról.

Bővebben


A marketing és az e-kereskedelem összefüggései

Az elmúlt néhány év során egyre elterjedtebbé vált az internetes vásárlás, mely már nem csak a fiatalabb korosztályra jellemző, hanem a középkorú hölgyek és urak is előszeretettel vásárolnak a világhálón. Az üzletek dolgozói, illetve tulajdonosai szerint, bevételeik növekedését jelentős mértékben növelik az internetes vásárlás nyújtotta lehetőségek, hiszen a mai felpörgött világban már nem feltétlen van arra idő, hogy vásárlás előtt bárki is körülnézzen néhány üzletben és tapasztalatok, illetve látottak alapján döntsön bizonyos termékek mellett.

Bővebben

A még nagyobb siker érdekében...

Minden vállalat legfőbb vágya a minél nagyobb piaci részesedés, valamint a bevételek és a profit növelése, mely elérésének érdekében sokat foglalkoznak a reklámozással, illetve az értékesítéssel. Sokak által kedvelt és alkalmazott módszer a google adwords, mely az internet világának nagy találmánya és több ezer vállalat köszönheti neki fellendülését és sikereit. Ahhoz, hogy az internet marketing megfelelő hatékonysággal tudjon működni, előre szükséges megtervezni a marketing stratégia minden egyes lépését és mozzanatát.

Bővebben


Mi várható ebben az évben?

'Új kutatás látott napvilágot, mely kétezer hazai kis és középvállalkozások tavalyi marketing szokását, illetve az idei évi terveket öleli fel és boncolgatja. Ez a KKV Marketing Felmérés 2015. A megkérdezések során arra derült fény, hogy a vállalatok többsége, pontosabban 41%-a kis mértékű profitnövekedést tapasztalt 2015-ben és a megkérdezettek igen kis hányada a vártnál jobban zárta a tavalyi évet. Minek köszönhető a siker és a növekedés?

Bővebben

Akik az online marketinggel foglalkoznak

Kik azok, akik a vállalatok segítségére vannak abban, hogy az internet nyújtotta lehetőségeket felhasználva növeljék bevételeiket? Az online marketing szakemberei a keresőmarketing ügynökségek munkatársai, akik a legkeresettebb médium szolgálatában állnak. A keresőmarketing igen elterjedt kifejezés az informatika világában, és számos olyan tevékenységet fed le, melyeket mind a vállalatok sikeréért alkalmaznak. A keresőmarketing ügynökségek elsődleges célja, hogy ügyfeleik számára állandó megjelenést biztosítsanak a keresők első oldalán, aminek elérésére számos megoldás létezik.

Bővebben


A kuponok nagy vonzereje

Hihetetlen, de manapság az egyik legközkedveltebb internetes vásárlási forma a kuponos vásárlás, mely nem várt módon terjedt el hazánkban. Szakértők azt sem gondolták néhány évvel ezelőtt, hogy az értékesítés ezen típusának a kezdeti lelkesedés után hosszabbtávú jövője is lehet, de a 2014-es év végi összesítés nem várt eredményeket hozott. A kuponos értékesítéssel foglalkozó, piacvezető Bónusz Brigádweboldal saját rekordját is megdöntötte és 80%-kal nagyobb növekedést produkált december végéig, mint addig bármikor.

Bővebben

Helyi értékesítés kontra netes vásárlás

Egy hazánkban készített, tavalyi kutatás alapján, mely a hat legnagyobb szektor értékesítési változásait vizsgálta meg, végeredményként az derült ki, hogy a kezdeti óvatosságot felváltotta a merészebb internetes vásárlási viselkedés. Hogy mit jelent ez? Egyaránt lett górcső alá véve a számítástechnika, a műszaki cikkek, az egészség és szépségipar, a sport és ruházat, illetve a divat kiegészítők, az otthon, valamint a kultúra szektorai és egy éven át figyelték a helyi, illetve az interneten történő vásárlásokból származó bevételek alakulását.

Bővebben


Tényleg olyan sokat netezünk?

A Google ismét megbízta a kutatások készítésével foglalkozó IIBR vállalatot, hogy vizsgálja meg hazánkban a 15 évnél idősebbek internetezéssel kapcsolatos szokásokat. Az első százalékos szám a 62, mely az internet penetrációra vonatkozik, vagyis Magyarország lakosságának 62%-a szokott felcsatlakozni a világhálóra. És mikor és hogyan is szoktak szörfözni az interneten?

Bővebben

2014 érdekességei az internet világából

Minden évben elkészül egy felmérés, mely az elmúlt év statisztikáira támaszkodik és összesítik az internet valamint a vele kapcsolatban álló digitális üzleti világ történéseit. Az elmúlt érdekességei közé tartozik, hogy az internetes penetráció, vagyis hazánk népességéből az internetet használók aránya növekedett a megelőző időszakoz képest.

Bővebben


Egy új marketing ágazat

Új marketing ágazat született, melynek neve mobilmarketing és elsődleges feladata az egyedi, személyre szabott kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás hirdető és vásárló között. A mobilmarketing sajátságos módon, a vásárló földrajzi helyzetének, ízlésének és igényeinek megfelelő módon reklámokat közöl mobilhálózaton, vagyis a telefonján keresztül. Mobil marketing programnak pedig minden olyan marketing és reklámtevékenységet neveznek, melyet telefonok segítségével hajtanak végre. A hirdetés és reklám megjelenhet üzenetként vagy épp játékok futtatása során, mely passzív módon fejti ki hatását a vásárlóra.

Bővebben

Internetes kereskedelem fellendülése

Annak köszönhetően, hogy az internet világszerte vezető pozícióba került a médiumok listáján, egyre többen szokták meg és kezdik megszeretni az általa nyújtott lehetőségeket. Régen, akár csak 10-15 évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy anélkül vásároljunk bármit is, hogy azt megnéznénk, megfognánk és felpróbálnánk. Manapság viszont mi sem természetesebb, mint hogy az internet segítségével olyan dolgokat vásároljunk, legyen az élelmiszer, technikai eszköz, sportfelszerelés vagy ruhanemű, hogy előzőleg körbe nem tapogattuk volna.

Bővebben


Közösségi marketing és a Facebook

Sokan nagy reményeket fűztek a Facebook-hoz és az azon történő értékesítéshez, főleg, mikor azt látták, hogy az összes közösségi oldal közül ez a legdinamikusabban, leggyorsabban növekvő, fejlődő oldal. Ám a Facebook nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és csupán az emberek hozzáállását, és véleményét lehet változtatni általa, vásárlást semmi képpen sem remélhetünk tőle. A szakértők elvárásai arra épültek, hogy a közösségi oldalakra jellemzően, a Facebook is rengeteg látogatóval fog rendelkezni, vagyis naponta több ezren találkozhatnak a vállalat profiljával, termékeivel és szolgáltatásaival, így egy meghódításra váró piacot láttak ebben a közösségi oldalban.

Bővebben

Okostelefonok növekvő használata és annak hatásai

Egy 2014-ben történt kutatás szerint, melyet háromhavonta kétezer magyar felnőtt megkérdezésével készítettek, egyre nő az okostelefonok és az azon működő internet igénylése. De mit is jelent mindez? A kutatás készítői elsődlegesen arra volt kíváncsiak, hogy az idő múlásával hogyan változik az emberek igényei a telefonokat illetően, illetve milyen szolgáltatásokat és funkciókat vesznek leginkább igénybe telefonjaik segítségével. A vizsgálat alapján kijelenhető, hogy folyamatosan nő a mobiltelefonok vásárlása, az év végére egy folyamatos növekedés volt megfigyelhető a telefontulajdonosok létszámát illetően.

Bővebben


Mi mindenre használják manapság az emberek mobiljaikat?

Napjainkban a mobil már nem csak egy hordozható telefon, amit a könnyebb elérhetőség céljából vásárol meg valaki, hanem ennél sokkal többről van szó.Egy 2013-ban végzett kutatás szerint a telefonok egyre gyarapodó funkciójának hála, használóik többsége sokkal több mindenre használja mobilját, mint hogy valakit felhívjon vagy sms-t küldjön rajta. A 2013-as adatok szerint a mobiltelefonnal rendelkezők nagy hányadának már okos telefon van a tulajdonukban, ami azt jelenti, hogy a teljesen általános funkciók között megtalálható a keresők használata, vagyis az internetezés, a chat-es beszélgetések folytatása, a zenehallgatás és a letölthető játékok alkalmazása.

Bővebben

A sandbox jelenség

Mit értenek a szakértők sandbox jelenségen és mi köze van a vállalatok weloldalaihoz?A sandbox kifejezés olyan szakszó, amit csak az informatika világában dolgozók ismernek, mégis hatása kiterjed mindenkire, aki weboldallal rendelkezik. A sandbox jelenség azt az állapotot jelenti, mikor egy új honlap születik és felelősei bár mindent megtesznek a honlap fejlődéséért és a keresőkben való jobb pozíció eléréséért, jó hosszú ideig mégsem történik semmi változás. Mikor pedig hirtelen megjön a várva várt siker és a forgalom megsokszorozódik, a weboldal tulajdonosai értetlenül állnak a történtek előtt, hiszen sok mindenre számítottak, de erre nem.

Bővebben


Látogatók fogása lepkeháló nélkül

Sokan nem is gondolnák, hogy milyen apróságokon múlik, hogy a weboldalak látogatottsága jelentőségteljesen növekedjen.Vannak, akik a facebook és yuotube hirdetésekre esküsznek és vannak, akik a keresőmarketing tevékenység végzését tartják jó döntésnek, ha arról van szó, hogy eljussanak a vállalat szolgáltatásai és hirdetései a potenciális érdeklődőkhöz. De ezen módszerek bonyolultak és komoly szaktudást igényelnek, valamint állandóan változik az internet világa, ezáltal folyamatosan figyelemmel kell kísérni ezen munkafolyamatokat is. Ez pedig sok energiát és figyelmet igényel a munkát végzőtől, ami sok esetben nem adatik meg.

Bővebben

A Google fölényes vezetése

Mióta betört a piacra az internet és jelentős fölényre tett szert a többi médiummal szemben, a világ felhagyva az addigi reklámozási tevékenységekkel, az internetet választotta elsődleges marketing eszközkének. Ennek oka, hogy a felgyorsult világban nincs már idő nyugodtan végig olvasni a napilapok hasábjain megbújó érdekességeket. Manapság a lényeg, hogy minél hamarabb és minél több hasznos információra tegyünk szert és egy nem régiben elvégzett kutatás szerint ebben az emberek többségének a Google segédkezik. A Conductor kutatási vezetője, Nathan Safran szerint a keresőket használók több, mint 60%-a a Google-t alkalmazzák tudásszomjuk enyhítésére.

Bővebben


Mobiltelefonok és az értékesítés

A technika fejlődése és a felgyorsult világ következtében már a mobiltelefonok is túlhaladtak az eredeti funkciójukon és az értékesítés új eszközeiként tekinthetünk rájuk. Manapság már nem csak telefonálunk róla, ha le szeretnénk beszélni egy találkozót a rég nem látott barátnővel, vagy sms-t írunk, hogy felköszöntsük kedves ismerősünket. A telefonok egy új generációját ismerhetjük meg, amin megnézhetjük e-mail-jeinket a metrón ülve, böngészhetünk egy új éttermet keresve a világhálón és minden szükséges információ elmenthető rajta, ami a napi rutinfeladatok elvégzéséhez szükségesek lehetnek.

Bővebben

Keresőmarketing ügynökségek mindennapjai

Mivel is foglalkozik egy keresőmarketing ügynökség és mi a tevékenységének célja?Egy ilyen ügynökség mindennapjai az internet világa körül forognak, ami mára vezető helyezést ért el a médiumok listáján. Ennek egyik oka, hogy felgyorsult világban élünk, nincs már ideje az embereknek a napilapok olvasgatására a reggeli kávé felett, tehát gyors és megbízható forrásra van szükség az információk begyűjtésére. Erre kiválóan alkalmas az internet, hiszen a böngészők által bármire rákereshetünk és pillanatok alatt a legfrissebb hírek birtokába juthatunk.

Bővebben


Az online marketing okozta változások a kereskedelemben

Egészen az 1960-as évekig csupán az újságok oldalain megjelenő hirdetések léteztek és csábítottak vásárlásra nőket, férfiakat, anyákat és családfőket. A kereskedők és vállalatok igen kicsi hányada engedhette meg magának, hogy a lapok ezen nyújtotta lehetőségeit kihasználják és éljenek evvel a hihetetlen lehetőséggel. Akik hirdetései megjelentek az újságokban, azok jelentős előnyre és bevételre tettek szert a piacon, viszont a jelentős felemelkedést követően kisebb visszaesés volt megfigyelhető náluk, majd pedig ezen a szinten történő stagnálás.

Bővebben

Kulcsfontosságú a siker eléréséhez

Mit is kell tudni az internetes hirdetések írásáról és olvasásáról?Első sorban azt, hogy bárki is üljön a számítógép képernyője előtt, aki a reggeli kávé társaságában vagy épp munkaidő közben időt szán egy kis információszerzésre a net segítségével, hatékonynak kell lenni. Miért is írom ezt? Azért, mert percenkén több ezer új információ, blog, cikk és hír jelenik meg az interneten, amik átböngészésére, átolvasására nincs elég ideje senkinek. Éppen ezért csakis a figyelemfelkeltő, érdekes irományok jöhetnek szóba, amik az érdeklődés felkeltésével fogják meg és ragadják magukhoz az olvasót.

Bővebben




Szolgáltatásaink közül: közösségi marketing hírek, online marketing cikkek, keresőmarketing hírek